DOBLE PODI AL CAMPIONAT DE CATALUNYA DE RAIDS D’ESPORTS DE MUNTANYA 2016

El passat cap de setmana del 15 al 17 d’abril va disputar-se el Raid Montseny, Campionat de Catalunya de Raids d’Esports de Muntanya de la FEEC 2016 on l’equip Aventura X-Perience va participar-hi amb 2 formacions. En aquesta ocasió, volem presentar-vos les cròniques escrites des de diferents corredors, explicades des de dintre i que esperem us facin gaudir:

PROVA SUPERADA!!!!!
Tornem a ser-hi, i aquest com va de debò… Una nova edició del Raid Montseny que acull el Campionat de
Catalunya de Raids de Muntanya de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) i allà hi
som, a la línea de sortida, preparats per patir, riure, plorar i experimentar novament el conjunt de
sensacions i sentiments que imposa una prova d’aquestes característiques. Un repte a les limitacions
físiques dels nostres cossos, i un exercici imprescindible de la psique, per tal de mantenir les nostres
capacitats de concentració i estratègia així com imposar-se sobre el cos a mesura que avancen les hores i
s’ha de superar el cansament.
Els cinc nens i jo, dividits en dos equips de tres ens trobem a l’Ametlla del Vallès, el divendres a la tarda,
on tot ha de començar… Esgarrapem el poc temps abans del breafing per començar a preparar la operativa
dels propers dies, ja que la nit es preveu que serà curta, i quan més tinguem enllestit, millor…
Amb ben poques ganes, doncs saben el que ens espera a partir de dissabte, la carrera comença el divendres
a les 23h de la nit, amb una etapa pròleg d’orientació específica al circuit permanent de Sant Martí de
Centelles. Ens toca sortir els primers, darrera els equips d’aventura, seguits per l’altre equip dels nostres.
Atacant fort de sortida, en Joan em comença a estirar des del principi, i aviat avancem als equips
d’aventura. Els nens AVXP també ens atrapen en poca estona, a la tercera balisa, però gràcies a l’ajuda de
tots cinc, aconsegueixo aguantar el tipus i el ritme, i continuem la secció tots junts… Hiperventilant des del
principi, fóra de mi i inconscient a tot, només noto com diversos braços em van estirant i empenyent fins
que de sobte tot s’atura i caic a terra… Poc a poc, els companys m’ajuden a aixecar-me, i començo a
recuperar la consciència entre felicitacions i abraçades… Una carrera molt ràpida per a mi, tot i que hem
aconseguit arribar els primers!!! Gràcies companys!!!
Amb el bon sabor de boca, tornem al punt d’inici per continuar preparant el material i marcar els plànols.
Ens sobren 3h per aclucar els ulls abans de les 5h de la matinada, hora de partida cap a Sau.
I a partir de dissabte a les 6h del matí:
Secció 1: Caiac al Pantà de Sau. 10 km.
10 kilòmetres que comencen havent d’inflar uns caiacs que inflables. Sense previ entrenament, som l’equip
més ràpid, i amb els dubtes de si ho haurem fet bé, acabem la secció sense incidents. Casi a final de secció
ens agrupem amb la majoria dels equips i sortim de l’aigua amb l’altre equip AVXP i l’equip Priorat-
Montsant-Ciurana. En acabar, desinflar guardar els caiacs i preparar-nos ràpidament per a la propera
Secció de BTT
Secció 2: BTT del Pantà de Sau a ViladrAU. 30 km + 1100 mD+
Pedalem i empenyem degut a un error de navegació, però a bon ritme arribem a Viladrau. Amb poc temps
de diferència respecte els altres equips, estem en el grup dels 5 equips de cap, però encara és massa d’hora
per poder fer càlculs…
Sección 3: Trekking + barranc per les rodalies de Viladrau. 20 km + 1300 mD+
Carregats amb el material de barrancs que haurem de traginar tota la secció, iniciem el trekking, amb una
orientació una mica tècnica en un inici fins a trobar el corriol de pujada que ens porta al barranc de
Rentadors. En arribar, ens trobem als companys AVXP que tot just comencen a baixar. Els dos ràpels per
dins la cascada i el passeig pel caos de pedres fins a la sortida del barranc ens deixen ben refrescats. Amb la
càrrega extra del material de barrancs tot mullat, continuem la segona part del trekking per un corriol de
pujada molt dura fins la ermita de Sant Segimon, i desprès fins el cim del Matagalls, el punt més alt de la
secció. A pocs metres del cim avistem els nens que ja estan coronant, i presa d’una energia renovada, per
saber que no anem tan endarrerits, començo a marcar el ritme de pujada, i fins i tot començo a trotar per les
últimes llomades abans del cim…
Per últim, descens rapidíssim entre boscos de castanyers centenaris fins a Viladrau, on finalitzem secció i
trobem als nens AVXP, als quals sembla que la duresa de la secció, i pot ser el ritme, els ha passat factura.

Amb el cor encongit per deixar-los allà, però intentant animar-los i transmetre’ls les nostres millors
voluntats, marxem en bici cap a Sant Marçal.
Secció 4: BTT. De Viladrau a Sant Marçal de Montseny. 10 km + 476 mD+
Secció ràpida majoritàriament per una carretera asfaltada que ens porta directament fins al inici de la
Secció 5 sense cap incident. Me n’alegro quan, quasi a punt de sortir, arriben els nens, aparentment
recuperats.
Secció 5: Trekking. Sant Marçal de Montseny. 15 km + 1110 mD+
Es comença a fer de nit i portem un retard de 3 hores respecte als horaris previstos per la organització. És el
moment de començar a pensar en la nostra estratègia, ja que al nostre ritme, no podem optar a visitar totes
les valises. Creiem que la clau pot ser deixar les valises més allunyades, i guanyar temps per no haver de
penalitzar tant punts a les últimes seccions de diumenge. Analitzem les diferents opcions, i decidim deixar
dues valises d’aquesta secció. Perdem 8 punts.
La primera valisa no és fàcil. Hem de pujar per la Cresta de Castellets pel PR, i tot i que està marcat, és
fàcil despistar-nos en la foscor. Avancem amb cautela, ben atents a no perdre en cap moment les marques
que ens han de portar a la valisa. Per sort no és una nit freda, però el vent bufa fort i tot tres tenim ganes de
sortir de la zona. Pot ser per la dificultat del lloc, per la foscor, pel plànol o pel cansament acumulat, ens
passem la valisa de llarg, però per sort quan decidim girar ens trobem amb els nens que ens indiquen la
ubicació de la valisa. Ens alegrem molt per ells, perquè sembla que s’han recuperat i fins i tot tenen forces
per anar a la següent valisa!!
Nosaltres sortim de la zona, acabem la secció amb la última valisa de fàcil accés i de tornada al control
canvi iniciem la secció 6.
Secció 6: BTT. De Sant Marçal de Montseny a Tagamanent. 46.5 km + 2408 mD+
Amb la retallada que hem fet, som el primer equip elit en sortir. Tot i haver perdut punts, tornem a estar
dins l’horari previst per la organització. Iniciem la secció baixant per un corriol tècnic a bon ritme, fins que
hem de creuar un riu. En Carles passa caminant, mullant-se els peus, però en Joan, que s’acaba de mullar
en l’anterior valisa, opta per creuar-lo pujat a la bici. Jo, pensant encara com creuar, ja que veien en Joan
sembla fàcil, de sobte veig com rellisca amb una pedra i cau de ple al riu. En Carles recull la bici i jo, sense
pensar-m’ho, creuo el riu corrent i l’ajudo a aixecar-se. A part de xop, té la cara totalment ensangonada per
un tall a la cella. Mentre en Carles busca la farmaciola jo intento assecar-lo i donar-li escalfor tapant-lo
amb els paravents. En Joan, ben valent, aguanta sense queixar-se el fred i el dolor mentre li netegem la
ferida.
Desprès de l’ensurt, comencem amb una llarga pujada, que sobre tot a en Joan, ja li va bé per tornar a
entrar en calor. Aguantant el vent, finalment arribem al Pla de la Calma. Després, una última baixada fins a
Tagamanent, arribant sobre les 3h de la matinada al final d’aquesta secció.
Secció 7: Orientació específica. Circuit permanent de Tagamanent. 4.5 km + 250 mD+
Una de les seccions que més em preocupava del raid, ja que s’havia de completar la secció individualment
per relleus, i sense la possibilitat de retallar cap valises, doncs es tracta d’una secció de “tot o res”: 20
valises, 20 punts, 19 valises, 0 punts… No hi havia opció a equivocacions… Amb la gran ajuda d’en Carles,
i les seves indicacions clares i precises, aconsegueixo trobar les 6 valises. En Joan i en Carles, evidentment,
també les completen a la perfecció sense problemes, i fins i tot encara en podem estirar uns 30 minuts a
descansar abans de les 6h del matí, hora fins la que no s’obre la Secció 8.
Estic estirada sota la taula de l’avituallament, embolicada amb el sac i la manta tèrmica, però tinc molt fred
i tremolo. A més, el terra és dur i em clavo totes les pedres. No estic gens bé, i pràcticament no puc dormir,
però quan en Carles em desperta, tampoc em vull aixecar… Com en un somni, començo a recollir i preparar
la secció, el canell em fa molt mal i he de demana ajuda a en Joan per tancar la motxilla…
A les 6h de matí tornem a pujar-nos a la bici i marxem, mentre veiem que la resta d’equips, amb més punts
però més retrassats en temps, encara estan en aquesta secció.
Secció 8: BTT + Orientació específica. De Tagamanent al Castell de Sant Martí de Centelles. 20 km +
647 mD+
Deixem enrere el Montseny en direcció als Cingles de Bertí. Una secció de transició, que comença en
baixada fins a Aiguafreda. Jo tinc el canell destrossat, i decidim fer-la per la pista ample per anar més
segurs al damunt de la bici… Doncs casi al final de la baixada sóc jo la que vaig a terra… Per sort només
cops i rascades, que desprès del moment “ploramiques – jo abandono” (tot el contrari que en Joan en la
seva caiguda), no ens impedeixen continuar endavant, això sí, una mica més magullada…
Després, el regal de remuntar a la cinglera per una pista interminable a aquelles hores del matí i amb
l’acumulació de cansament.
Finalment arribem al Castell de Sant Martí de Centelles, on la organització ja ens espera amb el plànol del
circuit permanent d’orientació que ens queda per acabar la secció.
Completem el circuit sense problemes d’orientació però jo vaig mig coixa i sense poder córrer massa, i a
més em fa mal el canell. A mitja secció ens trobem amb l’equip Priorat-Montsant-Ciurana i acabem la
secció amb ells. De la resta d’equips, ni rastre…
Secció 9: BTT. Del Castell de Sant Martí de Centelles a Grau Mercader. 10 km + 420 mD+
Ara ja comencem a veure el final, btt fins a la Secció 10, trekking amb proves especials i última btt cap a la
meta… Doncs som-hi!!! Però, i el mapa??? Noooo!!!! Sabíem que en aquesta transició no trobaríem el
material, varem preparar i carregar tot des de Tagamanent… menys el mapa de la S9…
Els amics de Komando FisioVilassar, no sense fer broma, ens deixen fotografiar el seu mapa, i a en Carles
li toca currar-se una secció orientant amb el mòbil col·locat al porta-mapes. Resultat: orientació impecable,
ni un error fins al final de la secció!!!
Secció 10: Trekking + espeleologia + escalada. Grau Mercader. 12 km + 700 mD+
Secció clau en la nostre estratègia, ja que arribem amb temps per fer la prova especial d’espeleologia i una
valisa més.
L’avenc és ben estret, ens hem d’arrossegar pel terra i esmunyir pels estrets laminadors per poder arribar a
la valisa. Un cop superada la prova, anem tranquil·lament anem cap a la última valisa, que ens donarà tres
punts fàcilment.
Aquesta valisa, en fa recuperar els tres punts d’avantatge que ens portaven els nens AVXP, amb la valisa
del Turó de l’Home, tot i que no sabem si ells tindran temps a fer aquesta valisa, però de moment, encara
no ens han atrapat, des de la nostra partida de Tagamanent.
Sección 11: BTT. De Grau Mercader a L’Ametlla del Vallés. 14.5 km + 389 mD+
Secció final retallada per la organització per falta de temps, que ens envia per una rapidíssima pista de
baixada directament a meta.
Les hores han anat passant, acumulat quilometres, desnivell, valises i cansament… Secció a secció hem
arribat a diumenge, amb més de 30 hores, casi 200 quilòmetres i 9000 metres de desnivell acumulat… Ha
estat un cap de setmana dur i exigent, i finalment arriba el moment màgic de creuar la línea de meta, feliços
per haver fet una gran cursa, a un ritme constant i amb una molt bona estratègia, que es confirma quan ens
diuen que som segons en classificació general del raid, amb els mateixos punts que els nens AVXP però
desempatats per temps.
I per últim, un bon dinar mentre esperem a compartir el podi amb l’equip Priorat-Montsant-Ciurana, que
fan una gran cursa i queden primers, i els nens AVXP, i amb l’alegria de poder pujar els sis!!!
Gràcies companys per les experiències d’aquests dies i fins la propera!!!!

Anuncios

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.